5 locuri superbe din Spania, știute de localnici și mai puțin de turiști

Am fost o norocoasă să călătoresc aici. Am apucat să explorez niște locuri senzaționale, din Spania nevăzută prea des în turismul tradițional și promovat.
Am bifat, desigur, și obiectivele clasice – Barcelona, Ibiza, Mallorca, Madrid, Sevilla.
Daaaaar cele mai frumoase locuri pentru mine au fost cele în care experiența locului m-a făcut să mă simt parte din poveste.

1. Teruel – El Torico
În regiunea Aragon, acest superb orășel de munte, Teruel, cunoscut pentru jamonul de Teruel m-a făcut să beau 3 beri înnădite și să râd prostește, să mă pozez cu fiecare cărămidă medievală.
O piațetă superbă, cu o statuetă caraghioasă. El Torico înseamnă „tăurașul”, iar monumentul care îi e dedicat nu e mai prejos de realitate. Tăurașul e, pe bune, mic. Deci dacă mergeți în Teruel special pentru torico, să nu vă prind că ziceți că e dezamăgire, ok?!
Ăla micu’ e mic și gata. Abia reușești cu zoom să îl pui pe instagram la cât de mic e. Înțeleg totuși că e greu rău, că e din plumb.
În Teruel am mâncat excepțional, pe fond de foame, recunosc, după ce am bătut la pas străzile orașului: jamon și roșii cu pâine și ulei de măsline.

2. Granada
Nu e Sevillia, dar nici necunoscută nu e, mai ales că aici vedem Alhambra.
Despre sudul Spaniei știam că este despre flamenco și abia așteptam să ajung. Am mers la final de mai în Andalucia, pe călduri măricele. Ne-am cazat în Sierra Nevada, din fericire, în munți, la o pensiune micuță cu un Mastiff tibetan și un motan albinos.
În Granada sunt câteva repere de văzut și anume Alhambra – o experiență de excepție, merită din toate punctele de vedere, cartierul Albaicin – casuțe albe, cățărate pe coline, străduțe înguste.
Ce nu e atât de cunoscut e acest loc de ski pe timp de iarnă, desigur – Sierra Nevada. Superb loc, cu mirador asupra întregului oraș. Seara, chiar și pe călduri de peste 30 grade, aici ai la discreție răcoarea muntelui și niște peisaje de excepție. Noi am stat la Green Peaks, în Sierra Nevada.

3. Albarracin – tot în Aragon, ca și Teruel
Primul orășel medieval din Spania continentală pe care l-am vizitat. Pietros, arid, cu o piațetă micuță, străduțe înguste, colțuri instagramabile.
Doamne, și o brânză iute, cu miros pregnant, exact așa cum îmi place mie. Mi-a plăcut mult un bărlueț aflat pe un fir de apă, suspendat, efectiv.

4. Toledo, în comunitatea Castilla – la- Mancha
Unul dintre cele mai vechi orașe din peninsula Iberică.
Aproape de Madrid, cu cele mai frumoase poduri pe care le-am văzut în Spania. O călătorie în timp, într-adevăr. Aici e ruta de don Quixote, cât mai realist cu putință.
Suveniruri: săbii și armuri cavalerești și ese cunoscut pentru producția mare de oțel. Probabil de aici numeroasele suveniruri de acest tip.
Am mâncat un desert tradițional, rețetă inventată de călugărițe – El Cafe de La Monjas si anume Mazapán de Toledo.

5. Altea și Denia
Costa Blanca, în comunitatea Valenciană
Altea – orașul în sine este atât de marin… Plajă frumoasă, restaurante cu paella bună și fructe de mare din belșug. Zona veche este colinară, căsuțe albe împânzind coastele.
Restaurante de lux, ale unor englezi – pentru public ușor mai pretențios.
În Altea ai vacanța perfectă la malul mării, cu multe opțiuni de viață bună, chiar și în plin sezon.

Cât despre Denia, m-a surprins tunelul care traversează orașul, folosit ca zonă de apărare în timpul războiului civil.
De aici e ușor de ajuns și în Ibiza, pe ferry.
Mâncarea este bună și ieftină. Specific valencian – multe opțiuni de paella și tellinas al ajillos (Scoici micuțe, cu un sos bun tare)